Бібліотекарі Рівного допомагали військовим із втратою зору опанувати мобільну грамотність

25 Листопада 2023, 09:00
Під час занять 676
Під час занять

Упродовж двох тижнів у Рівному проходив третій реабілітаційно-відновлювальний табір «Життя після війни» для військових з втратою зору та членів їх сімей.

В рамках проєкту Рівненська обласна універсальна наукова бібліотека стала базою для проведення занять з освоєння комп'ютерної та мобільної грамотності, тифлопедагогіки та масажної справи. Про це йдеться на фейсбук-сторінці книгозбірні.

Петро Поліщук – провідний бібліотекар, тренер-консультант Інтернет-центру «Окуляр» навчав ветеранів користуватися смартфонами та мобільними додатками, які розроблені спеціально для незрячих; працювати з комп’ютером за допомогою програм екранного доступу та користуванню GPS-навігаторами.

На практичних заняттях бійці освоїли навички роботи на смартфонах з додатком зчитування з екрана TalkBack; навчилися користуватися месенджерами Viber, Telegram, WhatsApp, Messenger; познайомилися з додатком штучного інтелекту візуальної допомоги Sullivan +; розпізнавали банкноти української гривні за допомогою спеціального додатка Cash Reader; досліджували навколишній, використовуючи GPS-навігатор Lazarillo Accessible GPS; знаходили та дивилися фільми з аудіоописом на платформі MEGOGO.

Це вже третій такий табір, який відбувається на Рівненщині цього року. Його ініціатором є громадська спілка «Сучасний погляд» за підтримки Фонду Олександра Терещенка – бійця-кіборга, який отримав інвалідність під час оборони Донецького аеропорту і не один рік підтримує реабілітацію українських воїнів.

Цього разу учасниками табору стали 15 ветеранів з різних регіонів та міст України.

Заняття з бійцями проводили досвідчені тренери, дехто із них сам має порушення зору, тому легко знаходили порозуміння з учасниками табору.

Програма реабілітації включала комплекс заходів спрямованих на повернення до незалежного самостійного життя військових з втратою зору:

  • орієнтування у просторі (відпрацювання практичних навичок в умовах різної інфраструктури);
  • самообслуговування і самостійності в побуті та соціумі;
  • заняття з тифлопедагогіки;
  • базовий курс з масажу;
  • не візуальна доступність (смартфони та різноманітні мобільні додатки), робота на ПК за допомогою програм екранного доступу.
Коментар
18/09/2024 Вівторок
17.09.2024