«Мій дім – моя школа»: рівняни розповіли про дистанційне навчання вдома

05 Травня 2020, 16:10
2390 Джерело: фото з сайту: www.rbc.ua

Дистанційне навчання в умовах карантину – виклик не тільки для учнів, а і їхніх батьків та вчителів. Адже найважче в цьому процесі – самодисципліна, витривалість та домашня атмосфера.

Які перешкоди постають перед учнями, чи виконують батьки роль вчителя та, власне, як дистанційно можуть навчити вчителі – це та багато іншого виданню Район.Рівне розповіли жителі Рівного.

Читайте також: Родина на карантині: особливості взаємодії 

Мама другокласника Тимофія, Лілія Майорова на час карантину продовжує працювати, тому всі «батоги та пряники» педагогічного життя випробували на собі дідусь та бабуся. Вони, розповідає жінка, виробили своєрідний режим навчання для школяра-онука. Завдання, які вчителька розміщує на гугл-диску дитина виконує щоденно, аби не забувати про навчання. Також зізнається, що домашніх завдань для школярів задають не багато, чим зовсім не перевантажують дітей.

 «Уроки виконуємо по черзі з певними проміжками часу для дитячих посиденьок в ґаджетах. З 28 квітня додали телеуроки для нашого віку. Вівторок-четвер, з 9:00 до 10:00 по 15 хвилин вчителі пояснюють чотири предмети: математику, українську мову, мистецтво та науку» –  додає Лілія Майорова.

За словами пані Лілії, основна проблема дистанційного навчання – англійська мова, адже ні вона, ні її батьки не володіють настільки іноземною, аби доступно і якісно пояснити чужорідну мову дитині.

 «Моє особисте спостереження і думка: виконувати домашнє завдання з батьками  – це іспит не для дитини, а для самих батьків. Та і взагалі – нерви інколи і здають, бо постійне «не хочу» і «давай потім» даються в знаки. Але незважаючи на труднощі, кричати в подушку ще не практикувала!» – резюмує жінка.

Рівнянка Дар’я Зайцева, брат та сестра якої  також відвідують початкові класи, розповідає, що вчителька проводить з дітьми заняття з математики та української мови онлайн через програму zoom. Дар’я вважає, що запропоновані учням завдання є важкими та погано сприймаються дітьми.

«Батьки допомагають сестрі, але більше, аніж моєму брату – в нього навчання взагалі йде самостійно. Він вчиться сам, постійно дуже багато завдань, які вони не встигають виконувати. Батьки навіть говорять про те, що зарплату потрібно платити не вчителям зараз, а батькам, тому що вчителі нічого не пояснюють, а лише вимагають від дитини виконаних завдань» – 

А от вчителі в ситуації з дистанційним навчанням знаходять спільний мінус – потреба Інтернету, адже іншого способу підтримувати контакт з учнями поки що немає. Працюють на он-лайн платформі. Педагоги подають дітям розробки уроків із залученням відеоматеріалів із мережі Інтернет. Як зазначає вчителька української мови Анна Коляда, труднощі виникають найперше від того, що не у всіх дітей є якісне покриття мережі. Також з мінусів дистанційного навчання називає «відсутність живого спілкування». До слова, Анна Коляда веде заняття в п’ятого та восьмого класів.

Педагогиня з трудового навчання в одній з рівненських шкіл Олена Рабченюк розповідає, що наразі багато випускників займаються самопідготовкою, наймають репетиторів, особливо якщо це випускники. Вчителі підтримують зв'язок з учнями через соціальні мережі та різноманітні додатки.

«Під час дистанційного навчання ведемо зв'язок з учнями через електронну адресу або вайбер. Обов'язковою умовою має бути Інтернет. Весь навчальний матеріал подається на сайті школи. Не всі діти виходять на зв'язок, мабуть, не мають засобів зв'язку. Ну, а оцінки скоріше за все ставляться, щоб мотивувати учнів виконувати завдання» – зазначає педагогиня. 

Учениця одинадцятого класу Любов Табачук каже, що дистанційне навчання в її школі проводиться аналогічно, як і в інших у Рівному – на сайті школи розміщують матеріали для самоопрацювання та завдання, які потрібно надсилати вчителям для перевірки та звітності. Також Любов зазначає, що перевірку домашнього завдання в формі лабораторних робіт, задач і есе, вчителі проводять через viber та gmail, або ж надають учням доступ до онлайн тестів. А через те, що вона навчається в випускному, одинадцятому класі, виклад матерів змінився не тільки у вчителів, але й в репетиторів.

Щодо ЗНО додає, що до карантину активно відвідувала репетиторів, а в час поширення вірусу не відвідала жодного заняття – завдання їй надсилають.

«Загалом, режим збився, важко взяти себе в руки. Мама оплатила онлайн вебінари Авраменка з підготовки до ЗНО, вона нагадує мені про підготовку і про домашні завдання, але тиск на мене набагато зменшився, що є мінусом на мою думку», – каже учениця випускного класу.

Любов також зазначила, що їй не вистачає комунікації з вчителями та однокласниками, адже під час карантину остаточно зрозуміла, що вона більше схильна до активної комунікації, ніж до дистанційного навчання.

Ось так в режимі онлайн адаптувалась українська школа до досить обмежених умов карантину. А як навчаєте та навчаєтесь ви?

 

Катерина САФОНОВА

Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024